ЦІНА ПИТАННЯ
- 21 Жовтня 2013
- Halyna Kharambura
- Менеджмент
- 2874
Перед початком роботи над проектом, обидві сторони співпраці найбільше цікавить питання вартості. Виконавець хоче отримати максимальний прибуток, а замовник - якісний продукт за прийнятну ціну.
Так вже повелося, що найчастіше менеджер по роботі з клієнтами чує запитання «Скільки у вас коштує розробка сайту?». Трудність в тому, що не знаючи деталей проекту, дати відповідь на це запитання важко. І коли менеджер починає пояснювати, що одразу назвати вартість він не може і пропонує уточнити деталі, у відповідь часто чує зустрічне питання «назвіть хоч мінімальну і максимальну вартість». З максимальною вартістю все зрозуміло, її в індивідуальній розробці назвати неможливо. А от з мінімальною – потрібно бути обережним. Неодноразово траплялися випадки, що назвавши мінімальну ціну, клієнт потім дивувався, чому його проект має більшу вартість. Хоча і вартість спочатку йому назвали за сайт-візитку, а потім він вказав, що має бути каталог із п’ятьма сотнями товарів і блогом.
Другим можливим результатам цієї розмови, є відправка Брифу замовнику для заповнення, в якому він може висловити усі свої побажання до майбутнього проекту. Тут і починається найсмішніша ситуація, яку ми називаємо між собою «шведським столом». Замовник обирає майже усі запропоновані функції сайту, більшість з яких йому сто років не треба (а деякі він навіть не знає, що означають). Зрозуміло, що від обраних функцій прямопропорційно залежить вартість проекту, тому і не потрібно потім дивуватися, а чому така вартість.
Усі розуміють, що це початок вашої співпраці і що основною метою є дійти згоди і розпочати проект. Відповідно, звертаючись із запитом по вартості розробки сайту, будьте готові, що потрібно буде уточнити, що саме ви хочете. Підготуйте хоча б список основних функцій, які повинен виконувати сайт. Це зекономить час і вам, і представнику розробника, а в результаті ви зможете побачити об'єктивну вартість проекту, який вас цікавить.