Так, Ні, Можливо
- 25 Грудня 2013
- Serhiy Lavrynenko
- Менеджмент
- 7822
Слово «ні», це лише дві літери алфавіту. Однак, вони здатні приносити чимало користі тим, хто вміє ними користуватись, і водночас, багато проблем тим, хто не вміє.
Багато людей сприймає слово «ні» як прояв негативного ставлення та потенційну образу почуттів співрозмовника. Спитайте себе, чи були у вас ситуації, коли на поставлене вам запитання, ви уникали прямої відмови?
«Ти виконаєш сьогодні моє прохання?» — «Так, я спробую, але не впевнений, що встигну.»
Якщо ви не впевнені в тому, що зможете виконати прохання іншої людини, але даєте ствердну відповідь («Так»), ви просто її обманюєте а не піклуєтесь про її почуття. У випадку з непрямою відповіддю («Можливо», «Якщо у мене вийде...»), ви так само опускаєтесь до обману, але намагаєтесь заспокоїти свою совість тим, що «принаймі я старався...». Ще гірше, коли ви починаєте обманювати самого себе, знаючи що у вас і так багато роботи, але погоджуючись виконати прохання, оскільки не хочете образити своєю відмовою. Ці ситуації трапляються всюди, як в побутовому спілкуванні, так і в професійних переговорах.
Не бійтесь казати «ні» там де це потрібно. Клієнт просить доробити безкоштовно додатковий функціонал? Кажіть «Ні!» і нормально поясніть, що ваш час коштує грошей і ви не можете працювати безкоштовно. Якщо продовжує наполягати і йде на конфлікт, скоріше за все, він мудак з яким вам не по дорозі і зараз саме час з ним попрощатись.
Якщо ви отримали прохання (або розпорядження), яке просто не хочете виконувати і тому шукаєте причини для відмови, слово «ні» так само збереже нерви вам і вашому другу (або керівнику), хоч і не скасує той факт, що мудак в даній ситуації ви.
Людям властиво робити прості речі складними та шукати прихований сенс там де його немає. «Так» і «Ні» це прості слова з простими значеннями і сприймати їх потрібно відповідно. Розуміння цього, значно спрощує життя і вам і вашому оточенню.