Скільки коштує сайт, або Чому треба домовлятись
- 6 Липня 2014
- Serhiy Lavrynenko
- Менеджмент
- Різне
- 4920
У вас в житті були випадки, коли звернувшись до виконавця за запитом ціни, ви отримували вартість дорожчу ніж розраховували? Гадаю, відповідь очевидна — так, були і не один раз! Як ви поступили в цій ситуації? Можу припустити, що почали шукати іншого, дешевшого виконавця. А даремно... Саме про це ми зараз і поговоримо.
З послугами створення сайтів все теж саме. Знайти хорошого виконавця не просто. Але ще складніше, знайти хорошого виконавця, який буде працювати з низькою вартістю. Клієнти шукають компанію з надійною репутацією та хорошим портфоліо, але отримавши комерційну пропозицію, дорожчу ніж вони розраховували, починають знижувати свої очікування та розглядати інші варіанти. В результаті, погоджуються на дешеву пропозицію з сумнівним результатом.
Прибутки вирішують все
Ціна сайту — це не постійна величина. Сайт (як і більшість ІТ та дизайнерських послуг), це результат інтелектуальної діяльності. Його вартість більшою мірою залежить від вартості часу виконавців, і значно меншою мірою, від вартості витратних матеріалів. Ціну сайту можна умовно розділити на три основні частини та описати наступною формулою:
Вартість розробки сайту = виробничі витрати + адміністративні витрати + прибуток.
- Виробничі витрати включають в себе оплату праці безпосереднім виконавцям проекту (менеджерам, дизайнерам, вертсальникам, програмістам, тестерам та іншим).
- Адміністративні витрати включають оплату праці управлінського та іншого персоналу, який напряму не задіяний у проекті. Сюди ж можна включити витрати на оренду офісів, амортизацію, обслуговування техніки та навіть оплату податків.
- Прибуток — це чистий дохід який компанія планує отримати на конкретному проекті.
У кожної компанії, співвідношення цих трьох частин може бути різним та залежить від багатьох факторів: розміру компанії, популярності бренду, професійного рівня персоналу та ін. Як правило, прибуток становить не менше половини від загальної цифри, проте, може дуже сильно відрізнятись як в більшу так і меншу сторону. В більшості випадків, виробничі та адміністративні витрати є відносно стабільними та не зазнають істотних змін. В той час як прибуток може найбільше піддаватись зовнішньому впливу. Сезонність, рівень поточної завантаженості, політична та економічна ситауація в регіоні, перспективність проекта або клієнта — все це впливає на рівень прибутку, який компанія планує та може отримати. Починаєте вловлювати думку?
Постійної вартості сайту не існує! Все залежить від поточної ситуації та вашого вміння домовлятись.
Маленький прибуток, завжди кращий за нульовий і тим паче кращий за збитковість. Це розуміє навіть підліток і тим паче розуміє керівництво компаній. Якщо у вас є обмежений бюджет, а компанія, послуги якої вас зацікавили, просить більшу суму ніж ви розраховували, це зовсім не означає, що вона не погодиться працювати за меншу суму. Але ж ви навіть не пробвали про це запитати... У кожної компанії може бути період з низьким рівнем завантаженості, під час якого з'являються вільні ресурси. Наприклад: дизайнер завершив роботу над своєю частиною проекту та передав макети сайту верстальникам. Кілька інших великих проектів компанії знаходяться на стадії переговорів або раннього проектування і поки що не можуть бути передані для дизайну. В результаті — утворилось вікно, під час якого дизайнер може бути залучений до швидкого проекту з низькою прибутковістю. Будь який хороший менеджер підтвердить — простоювання ресурсів гірше ніж недоотримання прибутку.
Більше не означає краще
Наступного разу, коли отримаєте комерційну пропозицію з більшою варістю, просто спробуйте назвати свій максимальний бюджет. Досвідчені менеджери знають де і коли можна піти на поступки клієнту в питанні зниження ціни.
Під час проведення оцінки майбутнього проекту, в його вартість закладається певний відсоток ризиків, які можуть виникнути в процесі розробки. Можливо робота виявиться складнішою ніж очікувалось, або хтось з ключових розробників захворіє і доведеться відтерміновувати дату запуску сайту. Будь яка компанія хоче убезпечити себе від штрафних санкцій та конфліктів з замовником. Проте, якщо ви зможете переконати виконавця в своїй лояльності і зафіксуєте її в договорі, у нього буде стимул піти вам на поступки в питанні вартості.
Часто трапляється, що замовник сам того не розуміючи, завищує вартість роботи непотрібним йому функціоналом. В цьому випадку, виконавець може запропонувати урізати частину функціоналу, який не впливає на вирішення бізнес-задач проекту та може бути реалізований пізніше. Наприклад: якщо ви запускаєте інтернет-магазин, його основною задачею повинна бути продажа товарів. Користувачі повинні мати можливість зручно шукати товари і легко їх замовляти, в той час як функцію формування та екпорту розгорнутого звіту можна відкласти на потім, коли буде про що звітувати і з'являться додаткові гроші.
Ніхто не гарантує, що на ваше прохання знизити вартість в два рази, ви обов'язково отримаєте згоду. Як сказав би шотландський професор Гевін Кеннеді в своїй книзі "Домовитися можна про все": "Завжди є шанс того, що вам попадеться впертий віслюк. Але тут важливіше, щоб ви самі перестали бути боягузливою вівцею".
Завжди пробуйте домовлятись! Всім успішних та прибуткових проектів.