Про дизайн та клієнтів
- 29 Вересня 2013
- Serhiy Lavrynenko
- Дизайн
- Менеджмент
- 3859
На момент створення блогу передбачалось, що гілку "Дизайн" будуть наповнювати власне дизайнери. Але, оскільки зараз всі дизайнери страшенно зайняті і роблять перерви в роботі лише на сон і прийом їжі (а одного з них ще і в армію забрати хочуть), написати статтю довелось мені.
Згадувати про свій старий досвід роботи дизайнером я не буду, а замість цього опишу досвід спілкування з клієнтами в питаннях дизайну.
Загалом, з точки зору ставлення до питань дизайну, всіх клієнтів можна умовно поділити на три групи.
Перша група — це "лояльні" клієнти. Як правило, вони мають мінімальну кількість вимог та побажань до майбутнього дизайну, повністю покладаються на думку дизайнера, сприймаючи його як професіонала і повністю йому довіряючи. До цієї групи також належать ті клієнти, яким просто абсолютно байдуже. Головне для них — отримати працюючий продукт, а його зовнішній вигляд вже не настільки важливий.
Для дизайнера лояльний клієнт завжди є найкращим, оскільки будь-яка його робота для клієнта є шедевром. Для менеджера також переваги цілком очевидні — чим менше зауважень від клієнта, тим менше витрачається часу на роботу дизайнера. Проте є у цієї групи певні недоліки. Відсутність здорової критики просто "псує" дизайнерів. З досвіду, можу з усією впевненістю сказати — для того, щоб отримати дійсно якісний дизайн, він обов'язково має еволюціонувати. Аналізуючи проекти, які виконали наші дизайнери, я постійно ловлю себе на думці, що друга версія завжди краща за першу. Тому, якщо більша частина клієнтів належить до "лояльної" групи, треба побудувати внутрішню систему оцінок, яка буде змушувати дизайнерів видавати якісний дизайн, навіть якщо від них цього не вимагає клієнт.
Друга група — це "невизнані митці". Як правило, це власники або керівники середнього бізнесу (хоча бувають і просто менеджери), які досягли певного успіху в своїй справі і вважають, що в них пропадає нереалізований геній дизайну. Цей тип клієнта найбільш проблемний, оскільки постійно намагається втрутитись в процес розробки дизайну і дати кілька "цінних" рекомендацій. Звісно, для нас дуже важливо отримати думку і бачення клієнта, проте в усьому має бути здорова межа. Саме ці клієнти є авторами відомих дизайнерських жартів, на кшталт "Пограйтесь зі шрифтами", або "Ваш синій колір недостатньо синій". На жаль, дуже часто з такими клієнтами знайти компроміс не вдається. Тоді менеджеру доводиться робити вибір — або припиняти співпрацю, або йти на поступки і як результат, отримати проект, який не увійде до портфоліо.
Третя група — ... навіть не знаю, як їх і назвати. Характерною рисою цих клієнтів є залежність їхньої думки від існуючого прикладу. "Хочу інтернет-магазин як Розетка...", або "А ось на сайті Амазон.ком структура меню представлена інакше, чому б нам так не зробити?". Всі аргументи і пояснення, як правило, не мають сенсу. Замість того, щоб отримати свіже та нестандартне бачення, ці клієнти хочуть дизайн "як у когось".
Ну а якщо серйозно, то це все дурниці :). В кожній роботі бувають свої особливі та проблемні моменти (не залежно від того, чи це створення сайту чи тогрівля металом). Головне не забувати про взаємоповагу. Ми цінуємо своїх клієнтів та намагаємось забезпечити їм найкращий результат. Тому цілком справедливим є наше бажання, щоб і клієнти ставились з усією серйозністю та повагою до нашої роботи.