Договори та їх підписання
- 2 Липня 2014
- Halyna Kharambura
- Менеджмент
- 5390
Більша частина наших відносин з іншими людьми побудована на основі певних домовленостей, обіцянок та зобов’язань. Якщо мова йде про наше повсякденне життя та особисті домовленості, тут все просто – дійшли згоди і "по руках", а якщо ж усе переходить у юридичне поле, то тут вже не обійтися без договірних відносин. Підписання договору доволі специфічний і важкий момент у кожній співпраці, так як кожен намагається захистити свої інтереси та отримати більше вигод. Вже багато років я ділю людей на тих, хто читає договори, угоди, оферти і будь-які інші документи, які підписує, та тих, які взагалі їх не читають, а просто підписують на віру. У питанні роботи нашої компанії не можу чітко визначити, який тип для нас є кращим випадком.
У випадку співпраці з першим типом людей нас чекає довге затвердження усіх пунктів, вичитування нюансів та погодження змін до договору. Досить часто в компанії замовника просто є юридичний відділ, де сидить кілька спеціалістів, яких взагалі мало цікавить сама суть співпраці, але серйозність показати потрібно. Процес переговорів в такому випадку може тривати довше, аніж сам проект.
Що ж до другого типу. То ніби здається, що все ідеально, проте, коли виникають якісь спірні ситуації, вони роблять «круглі» очі та питають «де таке написано?» і швидко починають щось шукати в договорі. Але в принципі це якось згладжується тим, що все-таки не треба сидіти і з ними тижнями узгоджувати положення договору.
Якщо говорити про наші послуги та наш стандартний договір,традиційно більшість не цікавлять організаційні питання типу, що як виконується, оплачується та кому потім належать права на продукт. Проте усіх цікавлять штрафні санкції, повернення коштів та відшкодування збитків. На противагу цим пунктам ми у своєму договорі розмістили пункт про відповідальність замовника за вчасне надання інформації для проекту. Відповідно на вибір можемо визначити, що в такому випадку робити та одним з варіантів є розірвання договору. Чомусь цей пункт договору дуже лякає та дивує наших замовників, але також потрібно розуміти, що в кожній компанії будь-якої сфери є планування робочого часу. І якщо інформація не була надана в строк це переносить роботу на інший невизначений термін, а в інший час у нас може бути запланований вже інший проект, або ж взагалі не буде часу на його виконання. Тим більше, якщо ви так хочете штрафних санкцій, то будьте готові також нести відповідальність за свої зобов’язання.
Якщо глянути на цей процес з боку, то зрозуміла суть, що ніхто ні з ким судитися не збирається. Бо замовника цікавить якісний продукт, зданий вчасно, а виконавця – отримання вчасної оплати, а оскільки судова система нашої держави бажає кращого – судові справи можна вважати швидше як дарма трата часу та коштів.