Часті питання про емейл-маркетинг. Частина 1
- 26 Вересня 2013
- Halyna Kharambura
- Менеджмент
- Різне
- 3962
Емейл-маркетинг напевно є найбільш суперечливим видом інтернет-реклами, який викликає велику кількість запитань і стільки ж пустих відповідей. Більшість з нас, таке враження, що стоїть на роздоріжжі: ніби і хоче спробувати, і тим самим залучити нову цільову аудиторію, а ніби і боїться. Звичайно, можна довго описувати усі переваги, які може дати нам розсилка емейл-повідомлень, проте я б не хотіла переконувати у «цілющих» властивостях емейл-розсилки. Є одне українське прислів'я: «Вовка боятися — в ліс не ходити». Спробуйте, і ви самі зможете дати відповідь, чи ефективне це рішення для вас, чи ні.
А статтю я б хотіла присвятити іншим питанням. Оскільки цей вид реклами викликає багато запитань, то й виникає багато хибних відповідей на них. Перш за все, виникає хибна думка, що відправивши лише одну розсилку, на наступний день в компанію надійде кілька сотень дзвінків. Насправді все не так просто. Можна однозначно сказати, що одна розсилка колосального ефекту не дасть. Можливо будуть дзвінки, але ефекту збільшення клієнтської бази в геометричній прогресії однозначно не буде. І не тому, що цей тип реклами поганий чи неефективний. По-перше, в будь-якому випадку ваша пропозиція орієнтована на конкретного співробітника (маркетолога, директора, менеджера з постачання і так далі), а одну розсилку він може і не помітити, чи не отримати від секретаря. По-друге, ваш лист може прийти невчасно, або ж його можуть видалити разом з іншими пропозиціями. По-третє, сьогодні ваша пропозиція може бути не важливою, а завтра — вже зовсім інша ситуація (у мене були випадки, коли замовник звертався через 3 місяці після закінчення розсилки). Тому як і будь-який вид реклами, емейл-маркетинг потребує серйозного ставлення. А рахувати рентабельність можна лише після 3-4 розсилок.
Також мене часто запитують про кількість адресатів в базі, так як багато компаній пропонує бази адрес розміром в сотні тисяч. Важко сказати, що це за бази, коли та ким зібрані і як часто оновлюються, проте однозначно можна сказати, що цифри часто бувають просто космічні. От і виходить, що оплачується немала сума, розсилка ніби і відбувається, але результат не той, що очікували. А пояснення як ніколи просте — більше не означає краще. З величезної бази одна частина адрес взагалі неактивна, друга — це взагалі не ваша цільова аудиторія, а може і конкуренти, а третя частина — це повтори, або ж кілька адрес однієї компанії. Як результат — листи відправлені в нікуди.
Якщо робити підсумок, в будь-якому випадку віддачу ви зможете отримати, лише за систематичного та постійного підходу до цього напрямку реклами. Ви можете просто спробувати, але в такому випадку, не варто ставити перед розсилкою нездійсненні цілі для того, щоб не розчаровуватись у їх результатах.